• SOBE VAKFI
  • Okul- aile işbirliği ile programlar daha hızlı ilerliyor!
  • SOBE VAKFI
  • Okul- aile işbirliği ile programlar daha hızlı ilerliyor!

Rahime Kutlu öğretmenimiz okulumuza 2021 yılında başladı. Erken müdahale biriminde  görev alan hocamız ile halen görev yaptığı erken müdahale birimi ve bu birimin önemi hakkında sohbet ettik.

''Otizm'de erken müdahale'' hakkında ne düşünüyorsunuz?

Erken müdahale biriminde 0-3 yaşlarında otizm tanısı almış öğrencilerimiz bulunuyor. Tıpta yer alan ‘’Erken teşhis hayat kurtarır.’’ görüşü bizim için de çok önemli diyebiliriz.  Erken yaşta eğitime başlayan öğrencilerimiz çok hızlı bir ilerleme kaydediyor. Öğrencilerimizi, normal gelişim gösteren akranları ile aynı seviyeye ulaşmaları için desteklemeye çalışıyoruz.  Hatta mezun ettiğimiz bir çok öğrencimiz bu birimden mezun olmakta. Dolayısıyla eğitime ne kadar erken başlanırsa o kadar hızlı bir ilerleme gözlemliyoruz. Bu nedenle erken tanı ve erken müdahale bu noktada çok önemli.

Erken müdahale biriminde, ailelere düşen görevler hakkında neler söylemek istersiniz?

Ben şu an yoğun eğitimde görev yapmaktayım. Öğrencilerim günün 3 saatini benimle geçiriyor kalan 21 saati ailesiyle birlikte. Bu nedenle ailelerle iş birliği içinde olmak zorundayız. Ailelerin okul dışında yaşadığı zorlukları önce sınıf içerisinde çözmeye çalışıyoruz ardından aileyi sınıf içerisindeki  uygulamalara dahil ederek sorunun üstesinden birlikte gelmeye gayret ediyoruz. Bu şekilde okul- aile işbirliği ile çalışılan programlar daha hızlı ilerliyor ve ailelerin hayatı daha kolay bir hale geliyor. Bir de belirtmek istediğim ikinci önemli konu: İlaçlar. Çocukları takip eden doktorlar tarafından verilen ilaçlar, doktorların verdiği dozda ve günde verilmeli. Ne eksik ne de fazla. Bilinçsizce verilen ilaçlar bazen çocuğun derste problem çıkarmasına, dersin aksamasına sebep olabiliyor.

Erken müdahale birimindeki temel hedefiniz nedir?

Öğrencilerimin hepsinin ayrı ihtiyaçları ve buna bağlı bireysel programları var. Hepsinde temel hedefim, gelişimlerini her yönden destekleyerek, akranları ile aralarındaki farkı en aza indirmek ve sosyal hayata uyumlarını sağlayabilmek.